Slovnaft Arena po štyroch rokoch končí, nový partner čoskoro
0
0
K 1. septembru 2015 skončila doba platnosti a účinnosti zmluvy o reklamnej spolupráci medzi HC SLOVAN Bratislava a spoločnosťou SLOVNAFT, a.s.
Jej predmetom bolo najmä marketingové pomenovanie Zimného štadióna Ondreja Nepelu „SLOVNAFT Arena“. Domovský stánok hokejistov Slovana niesol tento názov takmer štyri roky, presne od 1. októbra 2011.
„Predovšetkým sa chcem v mene HC SLOVAN a celej fanúšikovskej obce poďakovať spoločnosti Slovnaft za doterajšiu podporu. Spolu sa nám podarilo výrazným spôsobom zvýšiť kultúru fandenia, prilákať na zimný štadión celé rodiny s deťmi a priniesť nové pozitívne stimuly a vzory pre deti, ktoré sa chcú venovať športu,“ povedal Maroš Krajči, predseda predstavenstva HC SLOVAN Bratislava.
„Prezentácia našich aktivít a našej spoločnosti prostredníctvom názvu SLOVNAFT Arena bola jednou z foriem podpory slovenského hokeja zo strany Slovnaftu. Sme hrdí na to, že sme v posledných štyroch rokoch mohli byť súčasťou skvelých hokejových zážitkov, ako aj špičkových kultúrnych predstavení. Na rozvoji hokeja nám naďalej záleží, preto aj naďalej ostávame kľúčovým partnerom pri podpore najvyššej domácej súťaže,“ uviedol Anton Molnár, riaditeľ podnikovej a marketingovej komunikácie SLOVNAFT, a.s.
Počas spolupráce so Slovnaftom vyhral Slovan v modernizovanej aréne zatiaľ svoj posledný majstrovský titul (2012), odohral pamätný zápas so slávnym New York Rangers (2011), zorganizoval finálový turnaj Red Bulls Salute (2012), predchodcu dnešnej Champions Hockey League, vstúpil do Kontinentálnej hokejovej ligy a zahral si svoje prvé play off o Gagarinov pohár (2013). Za posledné štyri sezóny bola aréna vypredaná až 60x, čo predstavuje takmer 70 % všetkých zápasov Slovana. Naživo na zimnom štadióne videlo zápasy Slovana vyše 800 tisíc divákov, čím sa nemôže pochváliť žiadny iný klub ani štadión na Slovensku.
Popri hokeji sa v posledných rokoch konalo v aréne viacero vrcholných kultúrnych podujatí. Za všetky stačí spomenúť koncerty Beyoncé, Katy Perry, Robbieho Williamsa, Eltona Johna, Stinga, Depeche Mode, Ennio Morriconeho, Il Divo, José Carrerasa, Andreu Bocelliho, Sadé, Rammstein, alebo pravidelné hosťovanie fenomenálneho kanadského súboru Cirque du Soleil.
"Z marketingového hľadiska je jednou z našich priorít uzatvoriť nové dlhodobé partnerstvo na pomenovanie zimného štadióna čo najskôr,“ zdôraznil M. Krajči. „Samozrejme, máme za sebou už vstupné rokovania s potenciálnymi partnermi. Verím, že nový ‚naming rights‘ kontrakt predstavíme verejnosti ešte v priebehu tejto hokejovej sezóny.“
Dovtedy bude Slovan svoje zápasy oficiálne hrávať na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu, čo je úradný názov budovy štadióna schváleny pred pätnástimi rokmi mestským zastupiteľstvom.
Zapožičanie mena štadióna, známe tiež ako „naming rights“, je v súčasnosti bežným a často využívaným nástrojom marketingovej a reklamnej komunikácie po celom svete, a to nielen v hokeji. Prvým príkladom zapožičania mena je názov baseballového štadióna Fenway Park v Bostone už z roku 1912. Za prvý skutočný príklad „naming rights“ zmluvy s reálnym komerčným prínosom pre partnera sa však považuje pomenovanie štadióna baseballového klubu Chicago Cubs podľa známeho výrobcu žuvačiek Wrigley Field. V súčasnosti 8 z 10 najväčších futbalových štadiónov v Nemecku nesie názvy po partneroch klubov. Bez ich finančnej podpory by ani veľké medzinárodné športové štadióny a haly neboli schopné samostatnej existencie.