Logo

Správy

Čaro plného štadióna

0 0
$article->fk_main_image->title

Je asi aj zbytočné riešiť to, že v plnom „dome“ sa hrá oveľa lepšie a hlavne s vyšším nasadením. Plné tribúny, plný a aktívny kotol..., ktorý klub by o toto nestál? Problém je však takýto stav dosiahnuť.

Vo futbale je polovica ligy a jej poprední činitelia, bývalí športovci riešia nezáujem oň. Prázdne štadióny, trápne športové výkony. Mnohí sa zhodujú na tom, že napríklad v západnej Európe, ale i v Čechách sa prizerá hlavne na kvalitu hry viac ako na body. Majitelia bežia na dlhé trate a nevalia sa za krátkodobými cieľmi, tréneri netlačia na body, ale na hru. Ruka v ruke s tým idú podmienky na štadiónoch, marketing. Toto všetko je aj v hokeji v Čechách a na západe či v Škandinávií na vyššej úrovni.

Marketing, prostredie, hra. Tri základné veci, ktoré Vám naplnia aj desaťtisícové hľadisko. Marketing som v blogu prebral a myslím, že smeruje tam kam má, prostredie máme výborné...doteraz sme však padali na výkonoch tímu a hlavne obrannom systéme, ktorý nikoho nezaujíma. Liga začala tragicky po diváckej stránke, spoľahnúť sa len na prostredie krásneho štadióna bola zásadná chyba, hra nebola dobrá, odpoveďou klubu bola intenzívna snaha a PR s cieľom pripraviť pre fanúšikov súťaže, zľavy, akcie, atď., návštevnosť začala rapídne stúpať, samozrejme aj fanklub sa všemožne snažil a snaží podporovať návštevnosť.

Po N.Y. Rangers s 10.000 divákmi sa začali v posledných zápasoch dvíhať návštevy i na priemerné kluby. Prišlo 2 krát k vytvoreniu rekordu v ére samostatnosti, následne sme opäť vypredali štadión a na Košice to vyzerá opäť úžasne. Prišli totiž aj výsledky a hra Slovana. Viacerí môžu povedať, čo tam po iných kluboch, veď my chodíme na Slovan. Áno, takto to bolo celé roky, ale to vtedy Slovan išiel od úvodu do konca na 120% a zápasy končili rozdielom triedy!

Záverom si preto dovolím zaapelovať na všetkých čo rozhodujú o Slovane, aby sa sústredili na atraktívnu hru a nie na body. Zároveň sa spýtajme čo chceme dosiahnuť, čo je ten klubový cieľ organizácie HC Slovan!? Je to titul a všetko musíme podriadiť tomuto cieľu? Lebo mnohé zápasy vyzerali tak, že sme hrali dozadu a systém nebol atraktívny, vyhrávali sme ledva-ledva a bolo aj veľa prehier, po náskoku 2-3 góly sa už iba dohrávalo. Ale ako k tomu príde divák, ktorý si zaplatil za hokej na 60 minút? Iste, ak nám ide o body, tak je nezmysel búšiť za stavu 3:1 do súpera. Ale to potom fanúšik môže po prvej tretine odísť, lebo už neuvidí nič iné, ako „betonážnu čatu“...Prejde takto pár zápasov a budeme tam kde na úvod ligy a návštevnosť bude mizerná.

Takže sezóna môže vyzerať aj tak, že celá sa odohrá v neatraktívnom balení pred 3.500 až 4.500 divákmi, bodov nazbierame najviac a v play off budeme mať najlepšiu pozíciu. Ale môže vyzerať aj tak, že Slovan bude šlapať na doraz a hrať dopredu, atraktívne, štadión sa bude plniť na 6.500 – 9.000 ľudí, do play off pôjdeme z 2-3. miesta.

Ja ako prípadný sponzor chcem sponzorovať a hlásiť sa k úspešnej značke a tak, aby môj produkt bol videní a propagovaní čo najväčšiemu počtu ľudí. Aby sa stotožňoval s istou silou a v pozitívnom svetle. A to môžeme celoročne dosiahnuť tým, že štadión bude plný. Slovan ten titul ani získať nemusí ak budeme mať plný dom stále. Iste, to je ešte beh na dlhé trate, ale ja nie som zástanca toho, že celý rok sa na to nebude dať pozerať a ľudia začnú chodiť až na play off, lebo vedia, že hokej sa začne hrať až tam. Hrajme dobrý hokej celý rok, hrajme pred plnými tribúnami, aby sme sa nemuseli zaoberať „futbalovými problémami“. Taktiež nám zrejme ŠK Slovan postaví nový futbalový stánok a fanúšik Slovana, ktorý nebude mať dostatok peňazí na pravidelné sledovanie hokeja i futbalu si bude vyberať. HC má 2-3 roky na to, aby si divákov pevne pripútal k sebe a postaral sa im o to, že Slovan ich bude baviť celý rok, nie len v zápase s Košicami či v play off. Kde sú tie časy kedy slabé tímu dostávali debakle? Pred Bratislavou už prehrávali o dva góly, dnes je to skôr výnimočná situácia, ktorú dokresľuje aj to, že Skalica s najnižším rozpočtom je na prvom mieste a hrá atraktívny hokej. Niekedy treba zahodiť grafy, nákresy a taktiku...jediné čo oceníme za každých okolností je vôľa víťaziť, bojovnosť a hokej na doraz. Niekto by to nazval aj „belasým srdiečkom“. Vtedy fanúšikovia, Slovanisti odpustia aj prehru. Ľudia sa chodia na hokej odreagovať a baviť, a ak im Slovan ponúkne také predstavenie ako napríklad s Popradom, nemusí sa báť toho, že na zápas so slabším súperom neprídu diváci. Prídu, ak uvidia, že sa na Slovan prísť oplatí aj keby hral zápas trebárs so Slovenským Grobom.

Západná konferencia

P Tím Z B
1. CSKA Moskva 38 81
2. Jokerit Helsinki 38 68
3. Lokomotiv Jaroslavľ 40 77
4. Torpedo Nižnij Novgorod 39 67
5. HC Soči 39 65
6. Dynamo Moskva 39 65
7. SKA Petrohrad 38 62
8. Dinamo Minsk 38 56
9. Medveščak Záhreb 40 56
10. HC SLOVAN Bratislava 40 55
11. Spartak Moskva 39 50
12. Viťaz Podolsk 39 46
13. Dinamo Riga 37 46
14. Severstaľ Čerepovec 38 40
Kompletné tabuľky

Individuálne štatistiky

# Hráč Z B
1. Barker Cam 36 27
2. Kaspar Lukas 38 24
3. Ticar Rok 37 19
4. Jeglic Ziga 40 18
5. Bartovic Milan 40 15
6. Nagy Ladislav 34 14
7. Stastny Andrej 31 13
8. Surovy Tomas 40 12
9. Viedensky Marek 40 12
10. Nedorost Vaclav 34 11